skip to Main Content
02/767 33 56 info@bergkoning.com

Streek van de l’Oise, tuinreis Frankrijk 30 mei 2019

Een schitterende vierdaagse reis met een mix van natuur, cultuur, architectuur en geschiedenis.
Met bezoeken aan:
Gerberoy, Tuinen van Monet te Giverny, Kasteel Chantilly en Kasteel Auvers sur Oise.

Dag 1:

Vertrek rond 06u30 en gaat het richting Gerberoy . Aankomst voorzien rond 10u en kennismaking met onze lokale gidse. Samen met de gids ontdekt u één van de mooiste dorpjes van Frankrijk.
Rond de middag lunch (3-gangenmenu incl dranken) in een lokaal restaurant. In de namiddag bezoek aan de privé tuin van Henri Le Sidaner, gevolgd door een begeleid bezoek aan de mooi taxustuin “Les Jardins des Ifs”. Rond 17u00 rijden we verder naar ons verblijfshotel voor de komende dagen, Le Green des Impressionnistes te Ennery. Bij aankomst check-in;
Het avondmaal is voorzien rond 19u in het nabijgelegen restaurant Château de l’Hermitage.(op 150m)

Dag 2:

Na het ontbijt vertrek rijden we naar Giverny, hier bevinden zich de wereldberoemde tuinen van de Franse schilder Claude Monet. Geleid bezoek
met lokale gids aan het huis en de tuinen. Daarna gelegenheid lunch.
In de namiddag bezoeken we het kasteel d’Auvers sur Oise met zijn tuinen (dit is een vrij bezoek)
Na dit bezoek rijden we terug naar ons hotel en avondmaal in restaurant Château de l’Hermitage.

Dag 3:

Ganse dag bezoek aan Chantilly.
Om 10u vrij bezoek aan Musée du Condé . Lunch is voorzien in een lokaal restaurant incl dranken
Na de lunch vrij bezoek aan “Musée du Cheval en om 14u30 is er een educatieve  voorstelling van dressuur aan de Dôme des Grandes Ecuries.    Daarna kan u vrij rondkuieren in het 600ha grote park, aangelegd door dezelfde ontwerper van de tuinen van Versailles en de Tuilerieën van Parijs. Vervolgens terug naar ons hotel.
Avondmaal in restaurant/crêperie “La Perle des Crêpes.

Dag 4:

Na het ontbijt gaat het naar Amiens en kan u een bezoek brengen aan de prachtige kathedraal,                                                                                                deze is dubbel zo groot als de Notre-Dame van Parijs en staat dan ook terecht op de werelderfgoedlijst van de Unesco.
Gelegenheid tot lunch
Na de lunch vatten we onze terugreis aan onderweg maken we nog een stop in
Ablain Saint Nazaire voor bezoek aan de militaire begraafplaats Notre-Dame-de Lorette
met gesneuvelden uit de Eerste Wereldoorlog. Nadien terug naar Leefdaal waar we toekomen rond 18u.